söndag 4 december 2011

Lundalördag...

I går var vi inne i lund för lite julshopping och nu är nästan alla julklappar inköpta.
Det blir några få men fina klappar under granen även denna jul.

Ett ettrigt regn och en ivrig blåst drog helt klart ner mys-gå-på-stan känslan och vi blev därmed inte särskilt långvariga.
Jag hann dock med ett kärt återseende av Kimsan som äger With love tillsammans med Rita.
Kim och jag hade våra butiker vägg i vägg och det var så vi lärde känna varandra.
Men sen jag stängde MEME så har vi nästa inte setts alls och det var säkert 1 och ett halvt år sen sist.
Sedan dess har vi båda fått två små pojkar och jag hoppas vi kan ses lite mer framöver.

På Mattssons foto fick jag en massa bra råd, tips och vägledning inför mitt val av nytt objektiv till kameran. Killen berömde EOS 600´n och sa att det var en sjuhelsikes bra kamera som tar otroligt fina och skarpa bilder och han bekräftade även min känsla ang. objektivet som följe med. Han sa att det var ett skitobjektiv och att det nästan var skamligt att sätta ett sånt på den kameran. Han påstod att det inte gjorde kameran rättvis och det är ju precis min känsla med.
Så efter mycket om och men så kommer min objektivarsenal se ut som följer:

Canon Objektiv EF 50/1,4 USM
Tamron Objektiv AF 17-50/2,8 Di II XR VC
Teleobjektiv, förmodligen Tamron eller sigma som inte behöver ha så stor bländare... typ 4 kanske

Proffsobjektiv- I like!

Jag börjar med att önska mej Canonobjektivet i julklapp. Dom andra får jag nog investera i själv men jag kommer inte att köpa nytt. Håller ögonen på tradera och blocket så får vi se vad som dyker upp.
Objektiven ovan kostar från 4000 och uppåt så köper man dom second hand sparar man en hel del.

På Lilla Fiskaregatans trädgårdsbutik hittade jag äntligen sättvitlök så i morgon får jag ut i landet och kliva.

sättvitlök av bästa kvalisort


God afton!

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag hittade din blogg via Trattoria. Vilken jättefin blogg du har! Jag tänker titta in här fler gånger.
    Och nu när jag visade vitlöksbilden blev min man jättesugen på att plantera vitlök. :)

    SvaraRadera
  2. Hallå där och varmt välkommen!
    Tack, vad roligt att du gillar den!

    Det är superduper enkelt att sätta vitlök. Det kommer snart ett blogginlägg om hur man gör om du inte redan vet. Kul att din man blev sugen!

    Grymma Trattotia! vilket bra initiativ.
    Ska kolla in din blogg bums.

    simma lugnt!

    SvaraRadera